sobota 10. června 2017

Hovory, ovšem … červnové

Hovory, ovšem …
...ty červnové, proběhnou v rýnovickém „Domečku“ 21.6.2017 opět od 18 hodin.
Jankovy... dalo by se také říci... „Jankovy hovory“, neb pozvání přijal a navštívení přislíbil jablonecký básník Janek Gant, takže to budou hovory jeho. Je až k neuvěření, že tímto večerem končí už třetí ročník mých pořadů, a je mi nesmírně milo, že je to právě Janek, který svým večerem uzavírá ten letošní .

Dovoluji si takto až familiérně hovořit o hostovi našeho večera proto, že jsme měli už možnost se seznámit a jsme si Jankem a Milanem a … no posuďte sami, jestli se nejedná o opravdu sympatického člověka. Naší první schůzku jsme měli v restauraci U papouška. Neměl jsem tehdy zrovna času nazbyt, ale po hlase – již jsme spolu telefonovali – jsem si byl jist, že je to člověk dochvilný. Ale ejhle!... deset minut „po“, a On nikde, tož se chápu mobilu a: „Jo jo, už tam budu, pane Brož, já vyšel včas, ale došel jsem až …“ - a tak dál. Prostě pan … aha, autorské jméno je pseudonym a ...cituji: Ten, kdo prozradí pravé jméno autora, dopouští se porušení § 7 autorského zákona, takže to vyzradit nesmím a je na něm, zdali nám to během večera vyjeví. Prostě pan Janek k Papouškovi netrefil, „zakufroval“ – a to mi bylo sympatické „po prvé“. On totiž není odsud, rodákem jest z Turnova – a to jsou sympatie již „po druhé“. A sympatie „po třetí“? - no že se usadil tady u nás, pro to prostředí, lesy, hory...

Je-li to opravdu tak, zejména v tom bodu třetím, a není-li v tom třeba i nějaká ta ženská, to budete určitě mít během večera příležitost se osobně optat.

Malinko teď musím odbočit. Když jsem se v minulých dnech autobusem s klimatizací vracel od jižního moře, už mi hlavou běhalo myšlení na tyto Hovory, a že je třeba udělat pozvánku, něco napsat na blog, připravit se a tak. Odpočatý, vyplavaný a pln odhodlání, jenže zase všechno bylo jinak: „To máš z tý klimatizace!“ - píše mi recept na antibiotika, mi sdělil lékař mnou u příležitosti těžkého zánětu průdušek osobně navštívený. V posteli, naprosto neschopný, s bolavou bránicí ze záchvatů kašle, jsem přijal Jankovo pozdravení a „vysvobození“. A to už je sympatie „po čtvrté“ - já totiž nemusím dělat pozvánku. Jak kdyby to ten človíček věděl, jak mně je, udělal pozvánku. Za mne. „Tak, Janku, díky!“

Ona existuje ještě sympatie "po páté". Nevěříte? Tak si zalistujte v Jankově sbírce básní! Přijdu se pak zeptat.

Nebudu to dále rozepisovat. Myslím, že povídání s Jankem Gantem, autorem sbírky básní Až vyhasne svět , která dělena je na tři části, bude opravdu zajímavé, jsem přesvědčen, že nám bude odhaleno leccos z jeho života, myšlenek, filosofie, vždyť i ve sbírce publikovanou poezií nám autor svou výpovědí dává proniknout do svého niterného myšlení, pocitů, vnímaní světa.

Stránky autora naleznete zde: http://janekgant.cz/

Hudbou tento večer doprovodí pan František Lamač.

Srdečně všechny zveme!

Janek Gant
                      Petra Laurin
                                   František Lamač       Milan Brož

Žádné komentáře:

Okomentovat