sobota 17. září 2016

Na houby... nebo na hrochy

...to taky znám, červenou
„Zajdu si na houby!“ - řekl jsem si, ale, kdo mne zná, ví, že to je úplná blbost. Proč? No...že houby nesbírám, tedy ne že je nejím, to s chutí, ale nesbírám je. Totiž, já bych je rád i sbíral, ale já je nevidím. Hrocha, toho bych uviděl, ale houbu... když mi takovou houbu někdo ukáže, tak ji vidím, samozřejmě, ale bez toho ukázání ne, to je marný, leda tak metr vysokou bedlu, tu uvidím, ale protože si nejsem jistý, že to bedla je, tak ji tam raději nechám, to z hrochem bych si byl jist, je veliký a poznám ho. A muchomůrku, to taky znám, červenou, a jak houby neznám, tak u ní vím, že je jedovatá, tak pro jistotu nechávám na svým místě všechny červený houby... a hrochy také, člověk nikdy, při jejich tělnatosti, neví. A to ostatní, to je jednoduchý, ty nevidím.
Pohled na město a Jizerky

To moje paní, panečku, ta tu houbu vůbec vidět nemusí. To ona najednou řekne „Počkej...“ - já počkám, ona zavětří a pak se "šrekou" dozadu o kousek vrátí, tam zahrabe a ruku vítězoslavně nahoru „Je tam!“ a mezi prsty drží „něco“, co je tak malé, že na tu dálku nerozeznat. Ale když mi „to“ pod nos, tak to houbou opravdu voní.

Takže, když já si řeknu „Zajdu si na houby!“ mám tím na mysli „vyjdem s Brunem ven, do lesa“, sice „houby“ najdu, ale na ně nejdu, jdem se projit, na hodinu, dvě...někdy třeba i pět. A věřte nevěřte, jak tak „nehledáme“ - Bruno je se mnou loajální a také nehledá – najednou najdeme hrocha. On je trochu větší, než taková houba, a tak jsem ho našel, i když není červenej. No opravdu, však jsme pořídili fotodokumentaci. Jestli utekl z liberecké ZOO, nebo nějakému chovateli, nebo dokonce až z Afriky, mezi uprchlíky, to fakt nevím. Ale byl tam v lese. Fotili jsme raději z dálky, to víte, hroch je hroch, to člověk ani pes neví, co takový zvíře má za lubem, kór když se toulá v lesích pod Černou Studnicí.
Podle břicha, asi samice.
Tam...v dálce
Tak to tady raději všem sdělujem, abyste si dali, hlavně vy pejskaři, bacha. V okolí Jablonce se toulá ohromnej hroch a víme, jakej radius naši pejsci dokážou, když jsou na volno, obběhat.

Tak fakt, raději bacha!


(mw)

2 komentáře: