Tak
konečně. Konečně se dospělo k tomu, že se tramvaj protáhne až
do města. Davy lidí už nebudou muset špacírovat od
konečné v Nové pasířské do města nebo na autobusové nádraží,
leckdy obtěžkáni nemalými nelehkými zavazadly, taškami.
Původní
návrh protáhnout koleje až na autobusové nádraží však vzal za
své a konečná má být v prostorách dnešní staré tržnice, kde
má být vybudován nový terminál.
Nevím,
nevím... denně těmi místy procházím, už dvacet devět let. Mám
velmi dobře odpozorovaný pohyb lidí v každou denní, a troufnu si
říci , že i noční dobu. To rozhodnutí se mi prostě nelíbí,
nezdá se mi. Základní argumenty pro toto rozhodnutí se mi jeví
jako nerelevantní. Posuďte sami: Je to odsud blízko na vlak na
stanici Jablonec Centrum. Ano, to je zajisté pravda. Ovšem pravda
je také to, byla-li by v těchto místech stanice předposlední,
případní přestupuchtiví cestující by to z ní měli stejně
daleko. Ale … popřemýšlejme trochu. Kdo z vás, při jízdě z
Liberce někam až za Jablonec, by použil komplikovaný způsob s
přestupem z tramvaje na vlak, nehledě ještě k finanční
nevýhodnosti tohoto způsobu. Domnívám se, že takto zde
přestupuje málokdo, zvláště po tom, co České dráhy zavedly
též intervalový dopravní grafikon a levnější i pohodlnější
je už z Liberce jet vlakem. A naopak.
To
v řádku prvním. A za druhé: myslel někdo na ty cestující, pro
něž je konečná autobusové nádraží? Ti chudáci budou tedy
ztrácet zbytečný čas přestupem na autobus městské hromadné
dopravy, kvůli jediné stanici, čímž se jim jízdné opět
prodraží. A co ti od tržnice, budou muset pěšky. S nákupy. Nebo
… jak se překlene vzdálenost od tržnice na AN(autob.nádraží).
Tak
mě napadá, vždyť i nová městská tržnice byla vybudována hned
v sousedství autobusového nádraží. Jeden z hlavních důvodů,
krom dobrého parkování, byla právě přímá dostupnost městské
hromadné dopravy(MHD). Pokud vím, tržnice – respektive její
umístění - si pomalu získává příznivce a jablonečtí s
plnými taškami brambor, zeleniny, ovoce, s různými sazenicemi
nejen květin, ale i rybízů, angreštů i stromků, a podobně, to
na ten svůj autobus mají opravdu jen pár kroků. Asi ale ne tak v
budoucnu, protože toto logické sousedství asi vezme za své a lidé
budou muset až na terminál, tedy na místo staré tržnice. Já
vím, není to tak daleko, zvláště pro mladé nohy. Ale pro
starší, nebo maminky s dětmi a kočáry, které čerstvou zeleninu
od trhovců velmi vyhledávají, to zase takový kousek není. No jen
zkuste, kdyby jen tři kila brambor, nějaký celer, mrkev, trochu
třešní nebo hrušek, ono se to sečte. Kdo chodí nakupovat,
ví.
Foto autob.nádraží Z D E |
Já ale nevím, opravdu nevím, zda toto řešení je
dobré, zda ta jedna ušetřená stanice, když už se taková stavba
konečně uskutečňuje, zda je to volba dobrá. Já vím, snese se
tisíc argumentů zástupu odborníků, proč je to takto nejlepší.
Ale mezi tramvají a vlakem se u nás nepřestupuje, je to
hloupost, nemá to logiku! Kromě Nové Rudy tramvaj kopíruje trasu
vlaku, proč by lidé přestupovali? A že z té tržnice k
terminálu to budou mít lidé daleko, anebo se zbytečným
přestupem, a že to je také hloupost, to vím také „nabeton“.
Anebo se ta nová tržnice bude rušit a přesouvat … a jsme zase u
těch hloupostí a nelogičností.
No nic, to jsou jen takové
úvahy člověka, který to tam zná a který chce, když už se u
nás v městě něco dělá, aby to bylo opravdu dobré, ne jen
„napůl“. Aby to sloužilo dobře a všem. Na MHD dosud docházíme
zleva, teď budeme zprava, jenom v tom bude rozdíl.
MW
Dobrý den, chci využít této příležitosti k vyjádření velmi velkého díky chrámu Dr. Ekpena za obnovení míru v mém manželství poté, co moje manželství prošlo rozvedeným. Chtěl bych vám o něm dnes vědět, protože pokud máte ve svém vztahu nějaký problém nebo chcete ochranu, je dokonalý muž, můžete se obrátit o pomoc. Kontaktujte ho na ekpentemple@gmail.com
OdpovědětVymazat