sobota 30. dubna 2016

Také o jablonecké tramvaji


Tak konečně. Konečně se dospělo k tomu, že se tramvaj protáhne až do města. Davy lidí už nebudou muset špacírovat od konečné v Nové pasířské do města nebo na autobusové nádraží, leckdy obtěžkáni nemalými nelehkými zavazadly, taškami.
Původní návrh protáhnout koleje až na autobusové nádraží však vzal za své a konečná má být v prostorách dnešní staré tržnice, kde má být vybudován nový terminál.

Nevím, nevím... denně těmi místy procházím, už dvacet devět let. Mám velmi dobře odpozorovaný pohyb lidí v každou denní, a troufnu si říci , že i noční dobu. To rozhodnutí se mi prostě nelíbí, nezdá se mi. Základní argumenty pro toto rozhodnutí se mi jeví jako nerelevantní. Posuďte sami: Je to odsud blízko na vlak na stanici Jablonec Centrum. Ano, to je zajisté pravda. Ovšem pravda je také to, byla-li by v těchto místech stanice předposlední, případní přestupuchtiví cestující by to z ní měli stejně daleko. Ale … popřemýšlejme trochu. Kdo z vás, při jízdě z Liberce někam až za Jablonec, by použil komplikovaný způsob s přestupem z tramvaje na vlak, nehledě ještě k finanční nevýhodnosti tohoto způsobu. Domnívám se, že takto zde přestupuje málokdo, zvláště po tom, co České dráhy zavedly též intervalový dopravní grafikon a levnější i pohodlnější je už z Liberce jet vlakem. A naopak.


To v řádku prvním. A za druhé: myslel někdo na ty cestující, pro něž je konečná autobusové nádraží? Ti chudáci budou tedy ztrácet zbytečný čas přestupem na autobus městské hromadné dopravy, kvůli jediné stanici, čímž se jim jízdné opět prodraží. A co ti od tržnice, budou muset pěšky. S nákupy. Nebo … jak se překlene vzdálenost od tržnice na AN(autob.nádraží).

Tak mě napadá, vždyť i nová městská tržnice byla vybudována hned v sousedství autobusového nádraží. Jeden z hlavních důvodů, krom dobrého parkování, byla právě přímá dostupnost městské hromadné dopravy(MHD). Pokud vím, tržnice – respektive její umístění - si pomalu získává příznivce a jablonečtí s plnými taškami brambor, zeleniny, ovoce, s různými sazenicemi nejen květin, ale i rybízů, angreštů i stromků, a podobně, to na ten svůj autobus mají opravdu jen pár kroků. Asi ale ne tak v budoucnu, protože toto logické sousedství asi vezme za své a lidé budou muset až na terminál, tedy na místo staré tržnice. Já vím, není to tak daleko, zvláště pro mladé nohy. Ale pro starší, nebo maminky s dětmi a kočáry, které čerstvou zeleninu od trhovců velmi vyhledávají, to zase takový kousek není. No jen zkuste, kdyby jen tři kila brambor, nějaký celer, mrkev, trochu třešní nebo hrušek, ono se to sečte. Kdo chodí nakupovat, ví.

Foto autob.nádraží Z D E

Já ale nevím, opravdu nevím, zda toto řešení je dobré, zda ta jedna ušetřená stanice, když už se taková stavba konečně uskutečňuje, zda je to volba dobrá. Já vím, snese se tisíc argumentů zástupu odborníků, proč je to takto nejlepší. Ale mezi tramvají a vlakem se u nás nepřestupuje, je to hloupost, nemá to logiku! Kromě Nové Rudy tramvaj kopíruje trasu vlaku, proč by lidé přestupovali? A že z té tržnice k terminálu to budou mít lidé daleko, anebo se zbytečným přestupem, a že to je také hloupost, to vím také „nabeton“. Anebo se ta nová tržnice bude rušit a přesouvat … a jsme zase u těch hloupostí a nelogičností. 


No nic, to jsou jen takové úvahy člověka, který to tam zná a který chce, když už se u nás v městě něco dělá, aby to bylo opravdu dobré, ne jen „napůl“. Aby to sloužilo dobře a všem. Na MHD dosud docházíme zleva, teď budeme zprava, jenom v tom bude rozdíl.


MW

1 komentář:

  1. Dobrý den, chci využít této příležitosti k vyjádření velmi velkého díky chrámu Dr. Ekpena za obnovení míru v mém manželství poté, co moje manželství prošlo rozvedeným. Chtěl bych vám o něm dnes vědět, protože pokud máte ve svém vztahu nějaký problém nebo chcete ochranu, je dokonalý muž, můžete se obrátit o pomoc. Kontaktujte ho na ekpentemple@gmail.com

    OdpovědětVymazat